Steamの”最近のレビュー”はどう決まるのか? | ゲヲログ2.0

Steamの”最近のレビュー”はどう決まるのか?

Steamにおいてこのレビューシステム(”最近のレビュー”)が導入されたのは今から5年以上前、2016年5月のことだ。では、その”最近のレビュー”はどういったスパンでロガーされるのだろうか?ちょっと調べたらSteamニュースに掲載があったのでそれを解説する。

Another problem we identified was that review score that appears at the top of a product page didn’t always reflect the dynamic nature of the game. For that review score, we’d previously only been compiling an overall score using a simple calculation of the percentage of all reviews that were positive. This let us be really transparent in how the score was being calculated, but didn’t accommodate cases when a game has changed a lot (for better or worse) over time.

テキトー訳:我々が認識しているもうひとつの問題は、これまでのレビューシステムがゲームの最新動向については評価を別途していなかったことです。これまでのレビューシステムにおいては全体のパーセンテ―ジで好評かどうか、ただ単に除算で判断していただけでした。このシステムでは、ゲームが大幅にアップデートされたとき、そのダイナミズムに適う影響力を加味できていませんでした。

To address that, we’ve now added a Recent review score that calculates the positive percentage of reviews within the past 30 days (as long as there are enough reviews posted within those 30 days and as long as the game has been available on Steam for at least 45 days). The overall score is still present as well in case you still find that information helpful.

よって追加されたレビューシステム、”最近のレビュー”システムにおいては、ここ30日間のみのデータを参照したものを別途好評か否か記載することとしました。これは発売開始から45日経って、当該30日間の間、しっかりとレビューのログになったものがある限り記載されます。これまでのレビューシステムと併存する形になります。

Steamより引用

まとめてみます。

・これまであったゲームのレビューシステムは単に全体からの好評を除算で割りだしていただけだった。

・追加された”最近のレビュー”システムは発売開始から45日経ち、30日間ログがある限り掲載される。

・このふたつの既存のレビューシステム(Steam内で”すべてのレビュー”とされているもの)および”最近のレビュー”は併存するかたちをとる。

ということでふ(;´・ω・)