Natus Vincere・DreamHack・FACEIT・DOTAFire・2Pなどで経験豊富な海外e-SportsプロライターのVINCENZO “SKULZ” MILELLA氏がブロウル6.04環境下でのキャラTierを統計的にはじき出している(2022年3月付近付けのまとめ)。以前、ファメがまとめたものよりも更新が進んでいるようなので、ご紹介しよう。
※文章:Brawlhalla Tier List: Best Legends at Diamond in March 2022 | Esports Talesより引用.
This tier list is mostly based on the strength of each legend at the Diamond rank. I took into consideration the pick and win rate of all the legends in almost 2 million games played under patch 6.04.
6.04環境における200万回のダイヤモンドランク(ほぼダイヤモンドランク)の戦いを元に算出しているそうです。
The pro meta has limited or no influence on the tiers as I wanted to create something useful for us ranked players.
あくまで、ランク環境で役立つリストであるとのこと。
While the results at Diamond are the main source behind these tiers, I did not neglect completely the Platinum rank: the over 10 million matches played so far during the patch had a slight impact on the final distribution.
ダイヤモンドでのマッチ結果がこの階層の主な根拠となっている。だが、プラチナ帯を完全に無視したわけではない。プラチナランクでの1000万回の戦いも若干影響力を示している結果となっている。
The list is not biased with personal opinions. Honestly, I was a bit surprised about the win rate of some legends at very high ranks, but I still organized the tiers strictly based on the data gathered.
あくまで、統計の算出結果であり、まとめた自分自身(VINCENZO “SKULZ” MILELLA氏)分布に驚かされた面もある。
Both the pick and win rate had a certain influence on the tiers. For example, a legend played by a large percentage of the player base, and that also achieved a high win rate, scored more points into this list than a less popular one with a similar win rate.
選択と勝率とがTierに影響している。ピックされやすく、また、勝ちやすいレジェンドほど、上位にランク付けされる傾向にある。
I believe that there isn’t an ideal tier list in Brawlhalla because the success of a legend depends on the environment (pro or ranked play), your rank, the opponents faced, your personal preferences and tactics.
個人の嗜好は加味できない(あくまで統計上はじき出したデータのため)。プレイ環境や敵との相性も同様に加味できない。それは承知の上で見てほしい。
However, I hope that my statistical-based approach is a good attempt to provide a reliable list for all the casual and ranked players.
だが、一定の信頼性はあるはず。
とのことです(; ・`д・´)…では、次ページでTierリスト見ていきます。